Σάββατο, 30 Μαρτίου 2013

Λερναία Ύδρα.


Είναι άξιο παρατήρησης το ότι όλοι μας αισθανόμαστε και χαρακτηρίζουμε σαν «αναίσθητο», το άτομο που δείχνει αποστασιοποιημένο όταν εμείς πονάμε ή προβληματιζόμαστε. Αντιλαμβανόμαστε ως «αδιάφορο» τον άνθρωπο που προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία του, όταν εμείς βρισκόμαστε σε κατάσταση πανικού. Είναι μάλλον ανθρώπινο χαρακτηριστικό να αισθανόμαστε ότι μας συμπαραστέκεται κάποιος, ΜΟΝΟ όταν τον παρασύρουμε ώστε να στεναχωριέται με την στεναχώρια μας, να πονάει όταν πονάμε, να κλαίει όταν κλαίμε.  Και μας φταίει συνήθως ο άλλος, όταν δεν παρασύρεται!  Όταν εμείς προβληματιζόμαστε και κάποιος δίπλα είναι ευδιάθετος (χωρίς να εξετάζουμε το λόγο ή τον τρόπο), θεωρούμε αυτόν τον κάποιο αναίσθητο και αδιάφορο.

* Είναι πιο επιθυμητό να παρασύρουμε τον άλλο στον πόνο μας, παρά να παρασυρθούμε εμείς από το γέλιο ή την ανεμελιά του;
* Είναι ευκολότερο να παρασυρθεί στην θλίψη ένας ευδιάθετος άνθρωπος ή να παρουσιάζεται ευδιάθετος ένας στεναχωρημένος;
* Αλήθεια, υπάρχει κάποιος που την στιγμή του πανικού του ή του πόνου του, αφιέρωσε χρόνο για να σκεφτεί το τι μπορεί να βιώνει ο διπλανός του;
* Πόσοι από μας είναι ικανοί να παρασυρθούν από τη χαρά ή την θετικότητα του διπλανού, (ειδικά σε περιόδους που περνάμε δύσκολα), αντί να προσδοκάμε υποσυνείδητα να τραβήξουμε τον άλλο στην άσχημη κατάστασή μας, για να αισθανθούμε την συμπαράσταση;
* Πρέπει να είμαστε στεναχωρημένοι και αγχωμένοι για να εισπράττει κάποιος την συμπαράστασή μας στις αγωνίες του;

* Λαμβάνοντας υπόψη μας την παράφραση στην οποία υπόκεινται πολλές έννοιες στις μέρες μας, θα μπορούσε να ισχύει αναίσθητος = απρόσβλητος και αδιάφορος = αμέτοχος;
* Θα μπορούσε ένας σύγχρονος Ηρακλής να εξοντώσει την Λερναία Ύδρα, αν δεν υπάρχει ένας Ιόλαος δίπλα του, να καυτηριάζει τους κομμένους λαιμούς;
* Αν το σφυρί φοβόταν να μην πονέσει το αμόνι με το χτύπημά του και αν το αμόνι προσπαθούσε να αποφύγει το κάθε χτύπημα του σφυριού, θα μπορούσε να επιτευχθεί το ποθητό αποτέλεσμα;
* Γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσουν αυγά;
* Ο παραλογισμός είναι η καλύτερη άμυνα;
* Τι θέλει να πει ο ποιητής;

Δεν υπάρχουν σχόλια: